vesti

Uticaj korona virusa na konzumaciju medija u regionu

Na svim svetskim tržištima pogođenim virusom COVID-19 primetan je rast u gledanosti televizije i ‘streaming’ servisa što je logično jer ljudi više vremena provode kod kuće. Interesantno je da je skok tokom prajmtajma prilično skroman, ali ­se gledanost tokom dana značajno povećala. Kako bi ublažili stres i dosadu, ljudi takođe u većoj meri gledaju video formate, igraju igrice i više vremena provode na društvenim medijima nego inače.

Agencija Polaris vam otkriva koje su promene do sada zabeležene na tržištima regiona kada je u pitanju gledanost televizije:

SRBIJA

  • Tokom policijskog časa, TV gledanost na Total Populaciji se povećala za 40% u odnosu na isti period prošle godine
  • Najveći skok beleži se na najmlađim ciljnim grupama (od 4 do 17 godina i od 18 do 24 godine). Kanali koji intenzivnije pokrivaju teme vezane za trenutnu situaciju imaju najveći skok u rejtinzima RTS – 67%, Pink – 40% i RTS kablovski kanali koji emituju časove za školarce (+331%)

BUGARSKA

  • Ukupna gledanost u Bugarskoj se povećala za trećinu u odnosu na isti period 2019
  • Najveći rast gledanosti zabeležen je na uzrasnoj grupi mladih od 18 do 24 godine (61%)
  • Oba glavna nacionalna kanala imaju veće rejtinge u odnosu na prošlu godinu – bTV (38%) i Nova (32%)

BOSNA I HERCEGOVINA

  • Ukupnom rastu gledanosti u BiH od 38%, sigurno je doprinelo uvođenje policijskog časa i sve striktnije zabrane kretanja za određene segmente populacije
  • TV kanali koji su najbrže i najekspeditivnije reagovali na novonastalu situaciju sa aspekta prilagođavanja svojih programskih sadržaja, ostvaruju najbolji i najveći rast gledanosti – BHT, Hayat, Pink BH i RTRS

HRVATSKA

  • Ukupna TV gledanost na Total populaciji u Hrvatskoj porasla je za 35%. Najveći skok u ukupnoj gledanosti beleži se kod uzrasta od 18 do 44 god, slede ih najmlađi 4 -17 godina.
  • Najveći skok beleže kanali javnog servisa HTV Grupe od čak +66%, tome najviše doprinosi HTV3 kanal (+2,888%) zbog emitovanja nastave od 1. do 4. razreda.
  • Vodeći kanal na tržištu Nova TV beleži rast od samo 8% u ovom periodu u odnosu na glavne konkurente RTL (34%) i HTV1 (32%). Od ostalih kanala sa informativnim programom koji dnevno prate situaciju, najveći porast ima kablovski N1 kanal sa porastom od 181% na Total populaciji

Agenciju Polaris, novu agenciju I&F Grupe specijalizovanu za data analytics, business consulting i tržišne predikcije, vodi Katarina Kostić, a za sve dodatne informacije možete se javiti na hello@polaris-see.com.

Podelite tekst!