Procter & Gamble zadržao prvu poziciju među oglašivačima, Vodafone prvi na listi brendova, a Coca-Cola i McDonald’s, posle dugo vremena, pali sa prvog i drugog mesta. BBDO Worldwide, Adam&eveDDB, Starcom New York vode na rang listama.
WARC je objavio svoj godišnji izveštaj WARC 100 za 2017. godinu. Ove liste rangiraju najbolje svetske marketinške kampanje i kompanije u skladu sa njihovim poslovnim rezultatima. Procter & Gamble, Vodafone, BBDO Worldwide, adam&eveDDB i WPP su na vrhu rang lista u ovoj godini, a zahvaljujući rezultatima širom sveta.
Najbolje rangirana kampanja bila je višestruko nagrađivana „Share the Load“, koju su radile BBDO Mumbai i Mediacom Mumbai za brend Ariel kompanije Procter & Gamble u Indiji. Nakon što je 1,57 miliona muškaraca obećalo da će ‘podeliti teret’, Ariel je više nego udvostručio vrednost i obim prodaje, koji su porasli za 106% i 105%.
Zanimljiva činjenica sa ove rang liste je da su dve od deset najboljih kampanja ove godine one koji su zabeležile uspeh zahvaljujući pametnom korišćenju podataka za vođenje kreativne i medijske strategije. The Economist je koristio ciljanu programatičnu kampanju s duhovitim i privlačnim sloganima. Kampanja je u roku od samo 9 dana ispunila 50% cilja, uz povrat investicije od preko 25:1.
Na šestom mestu, big data kampanja za australijsku kompaniju koja se bavi izgradnjom bazena, Narellan Pools, koristila je pristup „moment marketinga“. Kupci su ciljani tačno u vreme kada je najverovatnije da će kupiti bazen, uz fokusiranu kreativu koja motiviše odluku o kupovini. Kampanja je povećala direktne leadove za 11%, a prodaju za 23% u odnosu na prethodnu godinu.
Procter & Gamble je već drugu godinu za redom na vrhu liste oglašivača za 2017., iako je njegova prednost nad Unileverom smanjena u odnosu na prethodne godine. Sa pet kampanja u top 100 u odnosu na Unileverove tri, uspeh kampanja za Ariel, Always i Old Spice brendove su zagarantovale vodeću poziciju za P&G.
Kompletne liste za 2017 mogu se pronaći na WARC 100 stranici.