Bliži se početak jubilarnog desetog Weekend Media Festivala u Rovinju, u okviru kog će se održati i jubilarno peto izdanje takmičenja SoMo Borac. Među članovima regionalnog žirija, koji okuplja stručnjake iz vodećih advertajzing agencija Hrvatske, Srbije, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Makedonije, je i Dragana Marković, zamenica direktora agencije Drive. Pitali smo je šta nas očekuje u Rovinju.
– Otkrij nam tajnu, šta treba da sadrži dobra Somo prezentacija? Kako da “kupimo” žiri i njihove poene?
SoMo Borac prepoznaje najbolje regionalne digitalne radove. Ako agencija svojom kampanjom uspešno odgovori na brief, i to na kreativan način, a time i doprinese poslovanju klijenta, toj agenciji nije potrebna nijedna druga nagrada. Upravo je to potrebno pokazati kroz case koji se šalje – šta je bio cilj, jasno objašnjen koncept, ostvareni rezultati, kao i šta je to nešto što izdvaja baš tu kampanju iz konkurencije.
– Ovogodišnji SoMo Borac imaće 9 kategorija. U kojoj od njih možemo da očekujemo najveću borbu?
Svedoci smo da su u proteklom periodu klijenti prepoznali značaj sadržaja namenski produkovanog za digitalne kanale, te lično očekujem najveći broj prijava u kategorijama Somo Content i Digitalni mix.
– Da li je važnije imati kreativnu kampanju, ili kampanju koja daje rezultate?
Kada super kreativna ideja odgovara na brief klijenta, korisnici će prepoznati vrednost te kampanje i rezultati će doći sami.
– Zaposleni u agencijama obično kažu da su nagrade važne, ali da nisu presudne. Šta ti misliš o tome?
Festivali i takmičenja u okviru advertajzing industrije su tu da, između ostalog, prepoznaju i istaknu kreativnost, inovativnost i efikasnost. Nagrade svakako pružaju osećaj gratifikacije timovima i pojedincima, odaju priznanje i agencijama i klijentima, ali ne treba da budu cilj same po sebi. Mnoge sjajne kampanje, koje su kreativnim rešenjima privukle pažnju javnosti i donele značajne rezultate za poslovanje klijenta, nisu ovenčane festivalskim nagradama. Verujem da to nije umanjilo njihovu vrednost.
– Da li planiraš da isključiš poslovni telefon tokom Weekend Media Festivala?
Pokušaću da uživam u Rovinju koliko obaveze to budu dozvoljavale, ali – naši telefoni se nikada ne isključuju 🙂