Intervjui

Sigurno da postoje razni načini da se napravi iskorak u tom smeru. Ti koraci međutim ne moraju nužno biti pod “svetlima reflektora“. Agencije koje rade za globalne klijente često su u situaciji da se istaknu sa nekim lepim kreativnim projektima na lokalnom nivou i tako skrenu pažnju globalnim i regionalnim Marketing lead-ovima. Dodatno, kompanije iz šireg regiona sve više se obraćaju i našim agencijama za projekte koji se realizuju na njihovim tržištima. Prilike postoje, a svojim radom mi svi doprinosimo da takvih prilika bude sve više.

Razgovor s povodom: Andreja Lekić, Group Account Director, Ovation BBDO

Renesansa UEPS-a

Kao neko ko je već bio član žirija UEPS-ovog konkursa, kakva su Vam očekivanja i da li mislite da će ova godina da iznedri još bolja, kvalitetnija i kreativnija rešenja u oblasti tržišnih komunikacija?

Poslednjih godina je očigledno da je i sam konkurs, kao i Udruženje, prošlo kroz neku vrstu renesanse. Nakon te prve godine kada se sam pristup žiriranja promenio i rezultati Konkursa odjeknuli u industriji, mogli smo da vidimo već u narednom ciklusu da su i učesnici drugačije pristupili izboru radova koje će prijaviti, kao i načinu prezentovanja radova. Bilo mi je zadovoljstvo kao članu žirija da iz prve ruke vidim tu razliku. Ove godine očekujem da će konkurs biti još na višem nivou, jer ima zanimljivih projekata kojima smo svedočili ove godine!

S obzirom da ste imali uvid u prijave na konkurs, kako ocenjujete pređašnju produkciju i konkurs uopšte?

Našoj industriji je potrebno stabilno strukovno Udruženje, kao i godišnji konkurs čije su nagrade predmet želje učesnika u tržišnoj utakmici. Procesi koji su implementirani konkretno u fazi žiriranja su doprineli tome da članovi žirija na efikasniji način izvrše selekciju radova, tako da finalno glasanje bude izbor između najboljih i prilika za konstruktivan razgovor žirija o projektima koji su se u toj godini zaista izdvojili.

Savremeno doba donosi mnogo promena na koje se treba prilagoditi, pa i sam marketing stručnjak treba da odgovori na izazove. Kakva figura direktora će se najbolje uklopiti u ovakvom dobu?

Najbolje će se uklopiti direktori koji vode agencije, a zapošljavaju mlade, visokoobrazovane, ambiciozne pojedince. Stvoriti atmosferu da takvi ljudi čine jedan tim, kolektiv usmeren na zajednički cilj nije lako. To znači i da je zaposlenima jasno šta je pristup poslu, kako rade, a šta je to sto nije pristup i šta se ne želi biti. Posredno, taj pristup se prenese i na rad sa klijentima. Fleksibilnost se podrazumeva, ali u jasnim i čvrstim okvirima usmerenim na postizanje rezultata.

Vaša agencija je prošle godine ponela laskavu titulu Agencije godine. Koliko vam je značilo priznanje koje dodeljuje najstarije strukovno udruženje?

Izuzetno smo ponosni na svaku osvojenu nagradu. Nagrade koje smo dobili u okviru UEPS konkursa prošle godine posebno su nam drage jer su bile su za projekte koji su odjeknuli ne samo u okviru naše industrije. To su bile kampanje o kojima su ljudi pričali, nešto što je bilo izuzetno prepoznatljivo i što je našim klijentima donelo željene efekte. Nagrada za Agenciju godine, kao kumulativni rezultat ovoga, nas je kao ekipu obradovala! Bilo je emotivno i veselo biti na bini to veče sa svim kolegama, napraviti sjajnu zajedničku fotku i zabeležiti taj fantastičan trenutak!

Koliko smo vidljivi i možemo li kao industrija doći do većeg izražaja na kreativnoj mapi sveta?

Sigurno da postoje razni načini da se napravi iskorak u tom smeru. Ti koraci međutim ne moraju nužno biti pod svetlima reflektora“. Agencije koje rade za globalne klijente često su u situaciji da se istaknu sa nekim lepim kreativnim projektima na lokalnom nivou i tako skrenu pažnju globalnim i regionalnim Marketing lead-ovima. Dodatno, kompanije iz šireg regiona sve više se obraćaju i našim agencijama za projekte koji se realizuju na njihovim tržištima. Prilike postoje, a svojim radom mi svi doprinosimo da takvih prilika bude sve više.