Intervjui

Razgovor s povodom: Marija Ilić, Account Director Direct Media – o “lajk” generaciji, edukaciji, vrednosnom sistemu…

Istraživanja koja je sprovela Vaša agencija o ‘’lajk’’ generaciji, tj deci rodjenoj izmedju 2000 i 2013, pomaže nam da uvidimo da li postoje nepremostive razlike izmedju generacija. Koliko sudanas mladi specifični kao generacija i da li su svesniji okruženja?

Ono što smo želeli da vidimo kroz ovo istraživanje jeste ko je ta generacija Z (ili kako smo ih mi nazvali Lajk generacija) i u čemu je njihova specificnost kao generacije, a šta je karakteristika vremena u kojem se nalaze.

Zanimljivo je da smo tokom istraživanja pronašli jednu sličnost sa milenijalcima koja je vrlo lokalno specifična – i Lajk generacija kao i Milenijalci u Srbiji svoje heroje i idole mnogo češće vidi u svom okruženju i porodici, nego u poznatim ličnostima. Ovo je posledica toga sto su obe generacije videle svoje roditelje u izuzetno teškim situacijama i zbog toga ih podižu na nivo heroja. Takodje, razlog može biti i u novom stilu roditeljskog vaspitanja koji je prezaštićujući, a koji je doveo do toga da kod ove generacije izostane tipičan bunt koji je bio karakteristika predhodnih generacija, želje za osamostaljivanjem, ne slaganja u stavovima sa roditeljima… Što se tiče Generacije Z, zanimljivo je da se prvi put medju idolima našao i jedan youtuber – Baka Prase, što pokazuje jasno koji su mediji njihove generacije. Glavna osobina ove generacije je ta da ne prave razliku između stvarnog sveta i digitalnog i da žive u novoj realnosti, koja je miks online-a i offline-a.

Ono što nas je definitivno najviše iznenadilo jeste nivo razumevanja sveta u kome žive. Tako smo na primer videli da kad rangiraju faktore koji su važni za uspeh, oni apsolutno prave razliku u vrednosnom sistemu u Srbiji i van naše zamlje. Rekli da su za uspeh generalno najvažniji upornost, obrazovanje, vaspitanje…. dok su kao ključne faktore uspeha u Srbiji prepoznali snalažljivost, znanje kako da se uklopiš u kolektiv, ali i poznanstva i veze.

Da li je to doba iznedrilo više mladih talenata u kreativnoj industriji?

Nije stvar da li imamo mi talenta, imamo ih. Nama trebaju promene – više hrabrosti, više i drugačije motivacije, više plemenitosti u poslu u kojem radimo i više kulture. Mislim da je najveći izazov za brendove, a ujedno i cele advertajzing industrije taj da izadju iz fokusa na potrošača i stave društvo u najširem smislu u ideju, u vrednosti nekog brenda. Možda nas to probudi.

DIRECT MEDIA United Solutions je prva agencija u regionu koja je ispunila sve uslove za prestižni sertifikat Family Friendly Enterprise i time dokazala svoje odgovorno poslovanje okrenuto ka brizi o zaposlenima. Koliko je po Vama teško uskladiti privatni i poslovni život?

U DM-u forma je odraz suštine. Zaista mi je daleko da razmišljam o sebi kao zaposlenom ili da ostale kolege posmatram kao zaposlene u kompaniji. Ovde, mi smo prijatelji, porodica, medjusobno se podržavamo, jedni na druge mozemo da se oslonimo, a ako još volite to sto radite, onda dolazimo do zadovoljstva. To su naše vrednosti, to je naša kultura i ona je baza, bez nje svaka beneficija koju neko dobije ima kratkotrajne efekte i onda ne govorimo o zadovoljstvu. Ponosim se što sam deo te ekipe, što delimo iste vrednosti i što to nije zatvoren sistem, vec on zaista uključuje sve naše partnere i zajednicu.

Kako kao firma postižete da se vaši zaposleni osećaju zadovoljnim i samim tim stvorite bolje uslove za rad?

Puno ulazemo u edukaciju, ispostavilo se da nam je svima to bitno. Puno radimo na ličnom razvoju – ne samo kroz praćenje trendova u oblasti marketinga, radu na inovacijama u industriji, vec i kroz razvoj nas kao kolega, menadžera, ljudi u svakom smislu.

Ima ovde puno načina kako punimo baterije, jedan od boljih – da počnemo dan zajedno, popijemo kafu u našem kaficu, ispričamo sve sto nam prodje kroz dušu i glavu, … bitno je da imate da podelite s nekim i dobre i loše trenutke, i privatne i poslovne, da dobijete savet, zagrljaj, osmeh… onda ste slobodni da mislite, stvarate, unapredjujete, menjate…

Kao član žirija ovogodišnjeg UEPS-ovog konkursa, molimo za komentar o najstarijem nacionalnom strukovnom udruženju i nagradama koje dodeljuje svake godine?

UEPS je mesto koje nas podseća šta trebamo da radimo. Da budemo hrabriji, da menjamo motive, da tražimo nova rašenja, pristupe… mesto gde se dobre stvari prepoznaju, vrednuju i nagrade.