vesti

DA LI JE VREME DA KAŽEMO ZBOGOM SVOM WEB SHOPU?

Popularna platforma društvene mreže Instagram je 19. marta pokrenula novi oblik online kupovine „Checkout with Instagram“, koji će omogućavati direktnu kupovinu proizvoda putem Instagrama.

Iako je trenutno u svojoj beta verziji, sveobuhvatni koncept će bez sumnje doneti nove promene u digitalnoj strategiji velikih brendova kao i manjim kompanijama koje su orijentisane na web shop.

Pitanje je kakav će uticaj imati na web sajtove kao centre digitalne strategije?

Šta je Instagram Checkout?

Instagram Checkout omogućava korisnicima da kupuju direktno sa objava na Instagramu, bez bilo kakve potrebe da napuštaju aplikaciju, kao što je to bio slučaj ranije, gde su se sve transakcije dešavale na vašem web sajtu ili web shopu.

Ono što je još bolje jeste da nakon što napravite prvu transakciju na Instagramu, sve informacije će biti sačuvane, što znači da nećete morati da se frustrirate oko ponovnog ubacivanja podataka za bilo koju sledeću kupovinu.

Sa Instagram Checkout-om, kupci su ti koju kontrolišu svoje put kupovine. Oni će biti u mogućnosti da prate, upravljaju i vrate svoje kupljene proizvode – i to sve preko aplikacije. Štaviše, sve nove informacije o isporuci i dostavi će biti povezane sa Instagramom.

Trenutno je Instagram Checkout u svojoj beta verziji i jedino je dostupan za veće brendove, kao što su Adidas, Kylie Cosmetics, Nike, Dior, H&M i mnogi drugi.

Instagram Checkout – novi oblik online kupovine

Instagram Checkout podiže iskustvo kupovine preko Instagrama na potpuno novi nivo. Ovo predstavlja ogromnu priliku jer je ceo proces kupovine u okviru Instagrama – od pronalaženja proizvoda do kupovine.

Ceo proces će biti super brz i jednostavan, a to je osnovni korak za kupovinu na Instagramu.

Brojevi takođe idu u prilog Instagramu. Prema statistici, vreme koje provodimo na društvenim mrežama je oko 142 minuta dnevno, dok na web shopovima ili u maloprodajnim radnjama provodimo svega 8 do 10 minuta.

Kupovinom direktno preko Instagrama će se smanjiti svi napori uobičajene nelagodnosti procesa online kupovine. Instagram će sigurno dobiti dodatne poene jer omogućava ugodnost sa prikladnim metodama plaćanja (PayPal), a sam proces je vrlo jednostavan.

Jedina cena koja će se plaćati je od strane trgovaca, od kojih će se tražiti da plate prodajnu naknadu, a tačna cena će biti utvrđena.

Nudeći Instagram Checkout kao dodatak ostalim izvanrednim karakteristikama, Instagram je stvorio izolovani način kupovine artikala. Iz razloga što sada korisnici neće više morati da napuštaju aplikaciju, Instagram će im ponuditi društveni angažman, vizuelnu zabavu i kupovinu proizvoda.

Onda kada Instagram Checkout postane zvaničan, verovatno će imati ogroman uticaj na online kupovinu i način na koji korisnici vrše istu. Pitanje je – da li je sada pravo vreme da kažete zbogom vašem web shopu?

Da li će Instagram da zameni vaš web shop?

Nakon svega što smo rekli, da li je sada pravo vreme da počnemo da paničimo?

Zapravo nije. Iako bi neki rekli da postoji mogućnost da će ova nova karakteristika da našteti web shopovima, jer preusmeravaju centar pažnje sa web stranica na Instagram, mi mislimo da se to neće desiti.

Instagram Checkout će pomoći i podržati brendove i poslovanje. Vaš web shop može jedino da profitira od ovog novog poteza Instagrama. Web shopovi i web sajtovi uopšte u kombinaciji sa ovom novom funkcijom Instagrama imaju jedan zajednički cilj – da povećaju konverzije i na kraju samu prodaju proizvoda.

A, ako obe strane rade međusobno, to će svakoj od njih da uveća profit.

Ali, hajde da se vratimo na pitanje – da li će Instagram Checkout da zameni vaš web shop? Da pojednostavimo, Instagram je na prvom mestu društvena mreža i ne može da zameni vaš web shop.

Štaviše, treba istaći da će Instagram Checkout doprineti rastu prometa vaše kompanije, ali centar vaše pažnje treba i dalje da bude na poboljšanju iskustva kupovine na vašem web sajtu.

Da li je sada vreme da promenite vašu digitalnu strategiju?

Ovaj novi element Instagrama predstavlja novi set testova za vašu digitalnu strategiju. Na prvom mestu, treba da se fokusirate na razvoj kreativnih postova koji će se izdvojiti na Instagramu i konvertovati direktno tamo.

Kompanije koje ove razumeju će sigurno da profitiraju od Instagram Checkout-a. Ranim usvajanjem ove digitalne strategije ćete dobiti novu mogućnost za razvijanje vašeg brenda.

Sa ovom novom funkcijom kupovine, Instagram ulazi u prostor u kome ne postoji nijedna druga društvena mreža. Vaša digitalna strategija treba takođe da prati ovaj kurs. Ako do sada jos uvek nemate, sada je pravo vreme da napravite dobro osmišljeni sadržajni plan za Instagram, jer će ova platforma sve više postati ključni kanal za otkrivanje proizvoda i očigledno za kupovinu istih.

Ali, osim što se više fokusirate na kreativne i korisničke postove, ne treba da zaboravite vaš web sajt. Kao što smo već rekli, Instagram je bezuslovno društvena mreža. Da, biće mesta na kojima će se prodavati, postoje reklame i opcije za kupovinu, ali iznad svega toga, Instagram je mesto o kome treba „pregovarati“.

Upotrebite ovu platformu kako biste napravili želje, emocije i razloge zbog kojih će korisnici da kupuju vaše proizvode. Instagram je odlično mesto da se ostavi dobar prvi utisak.

Na drugom mestu, sada više nego ikad morate da se fokusirate na vaš web sajt. Napravite sadržaj za vaš web i podelite ga na društvenim mrežama. Ili, što je jos bolja ocpija, napravite toliko korisnog sadržaja za web koje će vaši korisnici želeti da podele sa prijateljima.

Uložite više vremena u nadogradnju vašeg web sajta ili web prodavnice tako što ćete napraviti kvalitetan sadržaj i potom osvojiti društvene mreže.

Bez obzira na promene koje će se desiti ili se se već dešavaju na društvenim mrežama, vi ćete uvek imati svoje mesto na webu. Vaš domen, vaš dizajn i vaš sadržaj koje niko neće biti u mogućnosti da promeni preko noći!

Izvor: homepage.rs
Autor: Miloje Sekulić