Havas je povukao sva svoja ulaganja u oglašavanje na Google-u i YouTube-u u Velikoj Britaniji, navodeći kako žele više kontrole nad svojim ulaganjem, u nadi da zadrže svoje klijente podalje od neprikladnog ili uvredljivog sadržaja.
Prema izveštaju časopisa The Guardian, odluka ove kompanije oglašavanja došla je nakon neuspešnih razgovora sa Google-om koji nije mogao „pružiti konkretne garancije“ koje se odnose na mesta gde se pojavljuju oglasi. U izveštaju se navodi kako se oglasi brendova pojavljuju uz YouTube spotove belih nacionalista i terorista.
U petak popodne, portparol Havasa potvrdio je odluku, objašnjavajući da je taj potez više „kratka pauza“, a ne stalni prekid saradnje. Njihov potez je uslovljen najnovijim saznanjima da Google nije u mogućnosti da obezbedi očekivane garancije. Oglašivački gigant je doneo odluku u ime svojih klijenata u Velikoj Britaniji koji uključuju O2, Royal Mail, the BBC and Domino’s.
„Odluka našeg tima u Velikoj Britaniji da pauziraju aktivnosti s našim partnerom Google-om je privremeni potez od strane lokalnog tima u ime naših klijenata u Velikoj Britaniji i njihovih specifičnih potreba“, izjavio je portparol za Adweek. „Havas Grupa neće preduzimati takve mere na globalnom nivou. Radimo sa Google-om na rešavanju problema, tako da se možemo vratiti korišćenju ove vredne platforme u Velikoj Britaniji.“
Google se nije oglasio povodom ove odluke.
Izvor:www.businessinsider.com