Posle uspeha na festivalu Golden Drum, I&F McCann Grupa bila je domaćin vodećim imenima sveta marketinga koji posluju u okviru evropskih i američkih McCann agencija, čime je još jednom potvrđena liderska pozicija McCann agencija jugoistočne Evrope. Na dvodnevnom skupu, prvi put održanom u Beogradu, razgovaralo se o izazovima koje pred marketing stavlja ubrzani tehnološki napredak, kao i uticaju lokalnih kultura na kampanje brendova.
Srđan Šaper, osnivač I&F McCann Grupe i domaćin ovog skupa, ističe da je ovo bila prilika za razmenu iskustava i mišljenja o budućnosti marketinga. “Ovaj sastanak je važan ne samo jer stavlja Beograd na mapu svetske marketinške scene, već i pomaže razvoj kreativne industrije u Srbiji i regionu. U Srbiji kreativna industrija već učestvuje sa 7 odsto BDP i zapošljava na desetine hiljada ljudi. Digitalizacija je kreativnoj industriji dala dodatni zamah i važna je za razvoj celog regiona. Kada govorimo o budućnosti marketinga, ona je tamo gde i prošlost – u kreativnosti. Što ideje budu bolje, odnosno ukoliko pokreću emocije, to će i kampanje biti bolje”, rekao je Srđan Šaper.
Nanet Dufor, predsednica zadužena za vođenje globalnih klijenata iz McCann Worldgroup Njujork, navodi da je velika prednost biti deo jedne velike globalne porodice agencija kao što je McCann. “Mi smo globalna mreža, povezani smo i dosta učimo jedni od drugih. Znanje stečeno na jednom mestu prenosimo na sve naše agencije. Zato smo važni i za globalne brendove, jer je njima neophodna naša povezanost i znanje sa mnogo različitih tržišta. Potrošači traže lokalni pristup. Ako razumete lokalnu kulturu i ulogu brenda za koji radite, onda možete praviti efektivne marketinške kampanje koje daju rezultate. Morate imati lokalni uvid i globalnu širinu”, zaključuje Nanet Dufor.
Mark Lund, direktor McCann Worldgroup Velika Britanija, ističe da lokalni pristup i lokalno znanje postaju sve značajniji i da globalni brendovi konstantno razmišljaju o tome kako da svoju poruku učine dovoljno vidljivom na lokalnim tržištima. “Mnogo toga se promenilo. Broj kanala i načina kojima možete da pristupite potrošačima višestruko se povećao zahvaljujući društvenim mrežama i digitalizaciji. Sve je mnogo brže i kompleksnije nego ranije. Ipak na kraju, ideja je ono što se nije promenilo i što se nikada neće promeniti. Morate imati dobru ideju. Dobra ideja je ostala ključ uspeha”, naveo je Lund.
„Kada sе govori o budućnosti marketinga“, dodaje Lund, „jasno je da postajemo informisaniji jer živimo u doba podataka, ali da je potrebno znanje i snaga da se ti podaci obrade. Mislim da će podaci ojačati, a ne zameniti ljudsku empatiju i kreativnost. Brendovi su nam važni jer predstavljaju set vrednosti koje želimo da delimo i učinimo ih delom našeg života. Dobar marketing se ogleda kroz dizajn, slikovitost i pričanje priče. To su suštinski ljudske veštine. Kreativnost će i dalje biti u centru onoga čime se mi bavimo”.