Piše:Mugdim Šehalić, rukovodilac novih projekata na Beogradskom sajmu
Ni (M)TV ni internet nisu “ubili” radio
Ni televizija, pa ni MTV, ni pojava interneta nisu uspeli da “ubiju” radio. Zahvaljujući svojim kvalitetima radio je opstao i uspešno se snalazi u novoj eri dominacije novih tehnologija i opšte multimedijalnosti. Pred njim je zadatak da koristeći nove mogućnosti pronađe način kako da pridobije i novu, drugačiju, digitalnu publiku – zaključeno je na panelu “”Video Do Not Kill the Radio Star” održanom na konferenciji #Digital2022.
Učesnici panela: Maja Rakovic, vlasnica i glavna i odgovorna urednica Naxi Radija, Mugdim Šehalić, rukovodilac novih projekata na Beogradskom sajmu, Ljubica Vukčević, Head of Data Analytics & Insights – Direct media, Marina Zec, glavna i odgovorna urednica magazina Oblakoder, i moderator, Danijel Koletić, CEO Apriori World, ukazali su složenost savremene medijske scena u kojoj paralelno egzistira i prepliće se veliki broj novih i tradicionalnih medija, među kojima svoje, posebno mesto, kao najstariji elektronski medij, zauzima radio.
Maja Rakovic je istakla da se ljudi najviše vezuju za radio zbog njegove intimnosti i “tajanstvenosti” koja nastaje usled nepostojanja vizuelnog momenta, a koja pruža priliku auditorijumu da domaštava radijske sadržaje. Podsetila je da smo svi mi u životu najviše muzike slušali i slušamo upravo preko radija. Kao primer adaptibilnosti radija navela je primer Naxi radija sa ponudom od 30-ak muzičkih radio stanica koje mogu da se slušaju preko interneta.
Sveprisutnost, dostupnost, portabilnost, sekundarnost i fleksibilnost radija, apostrofirao je Mugdim Šehalić, potencirajući potrebu da radio svoju prebogatu istoriju i sve te i druge izvanredne karakteristike, kroz nacionalne i pojedinačne promotivne kampanje i PR predstavi i približi i najširoj i, posebno, mladoj publici.
I Ljubica Vučenović se saglasila da radio ne koristi sav svoj potencijal i da mora naučiti kako da se “proda” mladoj generaciji, tzv. “stidljivih posmatrača”, u okruženju sve većeg broja medija koji dele pažnju publike.
Marina Zec je ukazala da mladi daju prednost interaktivnim sadržajima i da u potrazi za njima i temama koje ih zanimaju idu od medija do medija, dajući pri tom prednost onima sa vizuelnom komponentom.
Panelisti su se saglasili da se moderni mediji, uključujući i radio, međusobno prožimaju, a da sadržaj prevazilazi okvire formata i da njegov kvalitet postaje preusudan u borbi za pažnju publike.
